Čitajući ovo izvanredno djelo “Razumijevanje života Muhammeda alejhisellam” dr. Muhammeda Se’ida Ramadana el-Butija čitalac će shvatiti zašto Uzvišeni Allah Muhammeda, a.s., naziva najljepšim uzorom. Autor djela “Razumijevanje života Muhammeda alejhisellam” fokusira se na razumijevanje životopisa Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem izbjegavajući greške i zablude u koje su mnogi historičari zapali.
„Što se tiče ovog izdanja, ono se odlikuje nakon posebne pažnje, od Allaha darovane, koju smo posvetili štampanju i izdavanju – osmim dijelom koji sadrži kratak pregled perioda četverice pravovjernih halifa, prilikom čega je bilo neophodno da slijedimo potpuno isti metod, a to je da životopis svakog halife i najvažnije događaje iz njegovog života popratimo sa poukama i porukama koje se mogu uzeti iz toga.
Sa tim smo uspjeli da učinimo ovu knjigu izvorom koja će u potpunosti pokriti sve sfere životopisa Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, i njegovih četverice pravovjernih halifa, popraćeno analizom koja će čitaocu sve to podrobno objasniti i dovesti ga u direktnu vezu sa smislom, značenjem i principima, koji se smatraju plodom ove studije i najvažnijim ciljem kome treba stremiti prilikom njenog pisanja.
Ovo je drugo izdanje ove knjige koje predstavljam onima koji se bave proučavanjem životopisa Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, i žele da se podrobnije upoznaju sa njenim poukama i porukama, nakon što sam neka poglavlja proširio, a neka skratio i korigovao, nadajući se da će se time knjiga upotpuniti, ubijeden da je potpuno savršenstvo neostvariv cilj i da je bezgrješnost stepen nedostižni.
Osim za Bogu bliske poslanike koje je Allah time počastio; ta osobina je samo njima data, a Allah ih je njome počastio kako bi se ljudima jasno ukazala razlika između onoga ko svoj um napreže da bi riješio neka pitanja i onoga koga Allah uputi posredstvom Objave i nadahnuća i daruje mu savršen um i prosvijećen i čist razum.
Prilikom pisanja djela “Razumijevanje života Muhammeda alejhisellam” preferirao sam klasični edukativni metod, zasnovan na izvođenju pravila i propisa, zanemarivši time čisti literarno-analitički metod, mada svaki od ova dva metoda ima svoje karakteristike i prednosti, zato što se publikum (akademski) kome je namijenjena ova knjiga potpuno uklapa i podudara sa prvim metodom.
Zadovoljstvo velikog spektra čitalaca sa ovim metodom podstaklo me da još obimnije i preciznije na tome radim, mada sam znao da nisam ovo djelo usavršio i da nisam spomenuo sve što je bilo potrebno. Razlog tome je kao prvo, bez imalo sumnje, moja nemoć i ograničenost, a kao drugo to što nisam htio da opširno navodim pitanja, propise i njihove popratne okolnosti do te mjere da čitalac ne bi mogao uz malo truda pročitati čitavu knjigu.
Knjiga koja je tako obimna, po mom mišljenju, manje je korisna i ona postaje izvor koji se koristi u rijetkim prilikama, umjesto da bude jedno lagano štivo koje će se daleko intenzivnije iščitavati i proučavati.“ – iz predgovora, Muhammed Seid b. Mulla Ramadan el-Buti, 10. septembar 1968. godine.