Ova knjiga je prvijenac u izvorima o osnovama šerijatskog prava i metodologiji njihovog istraživanja i proučavanja. Bez dobrog poznavanja ovih osnova i njihovih principa ne može se pravilno razumjeti jedan šerijatski propis, a posebno iznjedriti ispravno rješenje prilikom iznalaženja stava koji treba biti utemeljen na šerijatskim izvorima i autentičnoj islamskoj praksi.
Djelo “Uvod u metodologiju islamskog prava” kvalificira njegovog autora odličnim poznavaocem teorije šerijatskoga prava usul-i fikha. Veoma je značajno njegovo istraživanje u ovoj teškoj disciplini i islamskoj znanosti, iz koje je na bosanskom jeziku sasvim malo napisano, dvije skripte, jedan udžbenik za medrese i još par naslova.
Zbog toga sam slobodan kazati da je ovo djelo dr. Sulejmana Topoljaka pionirski rad u široj elaboraciji pitanja iz usul-i fikha na našem jeziku, čime su otvorena vrata za još šira istraživanja i proučavanja u ovoj temeljnoj nauci šerijatskoga prava, toj tako važnoj i nezaobilaznoj nauci.
Mislim, a neću pretjerati ako kažem, da ovo djelo njegovog autora svrstava u red naših najboljih poznavaoca šerijatskog prava, njegove metodologije, osnova i izvora, ne samo u Bosni nego i u njezinom širem okruženju. Naravno, nije ovo jedini naslov iz ovog područja koji je napisao dr. Topoljak, ali jeste, svakako, najvažniji koji je do sada ponudio, a na sreću i zadovoljstvo ljubitelja znanja.
Da bi se došlo do kvalitetnog rješenja nekog pitanja u šerijatskom pravu, tome prethodi ispravan pristup i analiza, te put kojim će se to rješenje iznjedriti. Usul-i fikh ima svoju metodologiju kojom su precizno utvrđena pravila pristupa istraživanju, a potom njegovo proučavanje i dolaženje do rješenja. Islamski Šerijat ima vječnu vrijednost i može se proučavati samo na temelju tačno utvrdenih pravila koja važe od samog njegovog objavljivanja Muhammedu, alejhissalatu vesselam.
Šerijat je aktuelan danas, kao što je bio i ranije, ne zastarijeva. Medutim, vremenom se mijenjaju uslovi života, pa je samim time, on sučeljen sa novim zahtjevima za rješavanje novonastalih pitanja i problema kakvih ranije nije bilo.
U knjizi dr. Topoljak utvrduje pravila pristupa tim istraživanjima i daje smjernice našim naučnicima koji proučavaju šerijatsko pravo kako da metodološki odgovore na mnogobrojne izazove i ponude kvalitetne odgovore utvrdene na temeljima izvora koji se u ovakvim slučajevima koriste.
Veoma širok spektar priznatih i autoritativnih djela je korišten u toku izrade ove studije. To zorno ukazuje na ozbiljnost u pristupu, koncipiranju, rasporedu i samoj izradi ove knjige.
“Uvod u metodologiju islamskog prava” će biti dragocjeno štivo studentima, šerijatskim pravnicima, muftijama, teolozima, a posebno profesorima islamskih odgojnoobrazovnih zavoda koji se bave ovom naukom i obrazuju buduću ulemu i tumače islam i šerijatsko pravo kod nas.
Obzirom na važnost ovoga djela “Uvod u metodologiju islamskog prava” , njegov sadržaj, nasušnu potrebu za njim i učenost autora u čije se znanje istraživač može pouzdati, te nedostatak ovakvih naslova na bosanskome jeziku, preporučujem da se Metodologija islamskog prava hitno štampa u opremi koja je valjana za vrijedna djela koja imaju trajnu naučnu vrijednost.